Opplevelser/Experiences 2012

Nyttårsaften

HeiI dag var det nyttårs aften og det var stor fest i byen, med sykt mange rakettoppskytninger. Selve "showet" varte vell i 45min eller noe sånt osv... Er døds trøtt så må nesten legge meg Kl.er 04...

God Jul

Heija nå er det endelig julaften! selv om jeg ikke har hatt noe spesiel jule stemning i år har kanskje du det!, det eneste jeg egentlig ville var og ønske dere en RIKTIG god jul, så kommer det kan...

Almost there!

HeijaLille julaften...allerede? åå som tiden flyr ,synes ikke det var lenge siden jeg flyttet til svets. Jaja jorden gikk ikke under 21, og julaften er veldig nær, jeg har jo allerede startet på fø...

Rosa Iphone da

Hei som jeg nevnte tideligere i dag klarte jeg og knuse min kjære iphone,men nå har jeg fått fikset den til omtrent 850kr , ganske billig til iforhold til den andre mobil butikken der det kostet 1...

Knust Iphonen !

Haloo I dag har jeg vært så uheldig og knust iphonen min for 2 gang (baksiden sist) nå, forsiden.. det skjedde i lunsjen da jeg skulle sette fra meg brette med mat. Så falt selvfølgelig mobilen ut...

Jule handel

Heijaa I dag har jeg vært ute med Rena(gutt i klassen). Først stakk vi på Mc donnal's så gikk vi og jule handlet litt.. siden vi har sånn kalender greie i klassen at vi må kjøpe gave til en eeh li...

Twilight breaking dawn - part 2

Heijaaa Kom akkurat hjem fra kino med Beatriz,Daniel, Carolin og Aron, synes filmen var bra,men noen scener var "soooo Real lizzom"men likte den! Etter på dro vi på Burger king og og kjø...

Kiddie disco!

Hei Jeg har vært på skolen fra kl. 7.20 til 19 omtrent .Fordi college arransjerte disco på skolen. Jeg og noen andre folk satt ved bilett luken(?) å tok i mot bestaling osv.. Mens jeg sa...

Flower power!

HalooNå kom jeg akkurat fra et hotell,med den kjempe store blomsten på rund 3/4m, sto sikkert i kø i over 1t men det var verdt det! Etter og ha vært inne i et drivhus i over 1 time stinker jeg skit...

Kakesalg^^

Hei har ikke NOE og blogge om, var på skolen og hadde kakesalg med klassen, og kødda.. Litt sånn i klasse rommet, klarte og ødelegge 2 tavle tusjer :L, heldivis fikk vi nye da ^^, ja også shoppet j...

Musikk museum

HeiI dag var familien invitert på musikk museum av noen av kolegaene til mamma. Etter min mening var det kinda kjedelig,men for de voksne tror jeg de likte det. Jaja vet aldri om man liker noe før ...

høst festival

Hei Nå i en uke er det høst festival, med tivoli og martna(?) så i dag var jeg sammen med min søster og tok karuseller ogsånt. Fant også ut at jeg ikke kaster opp så lett alikevell, noe som er bra...

Tivoli tradisjon

HeiI dag har vi har jeg vert på tivoli tradisjon i Basel/Sveits det har tydelig hvert en tradisjon i 500år... Dette varer i en uke, så skal tilbake i morgen. Stygg været har kommet hit også, litt s...

Oppe i det blå

Hei i går var pappa oppe i kirke tårnet i Basel og han anbefalte oss det ,så han tok oss med i dag.det var syyyykt mange trapper og gå å de siste var full av fugle bæsj...åååhh fyyy, det er noe av...

Papir museum

Hei i dag var familien på papir museum, vi fikk lage papir å lage kunstverk av papir om mye spennende. Jeg synes det både var morsomt og langdrykt om jeg skal være ærlig. Etter vi hadde gjort alle...

Sjokolade museum

Hei I dag har jeg,mamma og Sol vært på sjokolade museum. V måtte ta tog 3 timer ,men det var virelig vært det! først så gikk vi inn i En stor heis som så ut som en gammelt gresisk greie. Så gikk å...

Sånn var Månefestivalen

Hei nå har jeg kommet fra Månefestivalen , kjempe fin i grun, var sånne søte små boder overalt med kina mat og kinesiske ting. Jeg kjøpte meg jo noe småtterier, og vi spiste gode innbakte reker me...

Running challenge

Hei! i dag var siste dag på skolen før høstferien deilig! 14 dager og sove lenge på og bare slappe av. Jajaj i dag skulle hele skolen springe 1 eller 5km , de fleste i klassen tok 5 untatt 2 , jeg...

Bursdags feiring

Hei . I dag ville jeg skrive et burdag innlegg. Fordi min kjære mor har bursdag i dag. Så i dag har jeg og pappa laget middag og bakt kake til bursdagen til mamma. Dagens rett blir laks m...

Nye sko gratis

Hei,heiMå fortelle dere noe litt morsomt. I dag skulle jeg på migros for og kjøpe en fotball. For det var noe jeg ikke hadde med fra Norge. Da jeg skulle gå opp første rulle trappen, satt skoen min...

London tour 2012

Heija Endelig! nå skal jeg skrive om London turen og sånt. første dagen var vi på Rouge caf'e og spiste frokost, var på Buss Tour,Båt tur og til slutt Jack the ripper Walking tour.Dag 2 var vi på ...

Tired day !

Hei,hei i dag var jeg og familien i byen Biel i Sveits. vi så på noen foto utstillinger,men jeg var så trøtt at jeg holdt på og ramle sammen. På ene utstillingen var det en "gammel kino sal" der j...

Familie kos på byen

Heijaa I går var jeg og resten av favmilien på "by tur" kan ikke si det ble noe by tur,men,men fordi pappa dro hjem og litt uenigheter om hvor vi skulle hen, tilslutt ende det opp med at pappa og ...

Parken med kjekke fotball gutter

Hei Nå sitter jeg med munnen stappet med mentos og hører på musikk på den kule papp høytaleren min. Men ja i dag var jeg mamma og sol i parken fordi sol ville bade. Når vi kom dit var det noen gut...

Siste dag i london

HeiHar ikke hatt internett tilgang på hotellet så har derfor ikke blogget no. Er på tate modern museum sammen med klassen . Vi har for det meste vært på museum eller spist. Er på mobilen med lite b...

Da har jeg kommet fram til London

HeiI dag sto jeg opp kl.3 om natta for og ta trikken til bussen som skulle kjøre til flyplassen i frankriket. Vet det hørers koplisert ut, men det er ikke så komplisert. Nå sitter jeg og klassen på...

3-2-1-0

Hei rart og tenke på at jeg allerede har vært her i 4uker!?! synes ikke det er så lenge siden vi kom, har blitt kjempe glad i klassen og snart skal vi på London tur! , kun1dag 2timer og 17min til....

Låst inn i banken

Hei.. Dette har vært en veldig rar dag. I dag skulle hele familien på en koselig båttur. Som omtrent varte i 2timer. Ble så klart solbrent på skuldrene men,men det var ikke det værste. Så når jeg ...

Jazz kveld i basel

Hei.. I dag har keg og familien vært og spist kinamat og sett på forskjellige jazz konserter i basel , ikke det at jazz er min store favoritt men,men. Fikk drink av pappa, alkoholfritt , smakte lit...

Første skole dag

Hei.. Idag er det første skole deg for meg i sveits. Går på den iternationlale skolen siss. Skal begynne i 9kl for de som lurer . Både gleder og gruer meg. Gleder meg for jeg får oppleve noe nytt o...

Wæææ

Hei.. i dag var jeg i dyreparken som sagt, når jeg kom hjem hadde jeg brukt timer på og lage film til dere , fra dyreparken, klippet osv.. det man skal når man redigerer film , men så. når jeg sku...

stikker jeg til dyreparken

Hei.. i dagskal jeg til dyreparken... woooh haha neijda ,men lengesidensist gang nå, så blr vell litt morsomt, tar med meg kameraet å jeg får noe bilder , blogges

Sånn konsertene er i Basel altså

Hei.. Har akkurat spist en vidunderlig middag på en helt fantastisk kinaresturang, etter på så vi folk samlet seg, og lurte så klart på hva det var for noe , så vi måtte jo sjekke. Vi spurte en dam...

skal ikke klage på varmen i sveits

Hei..♥ I dag kl.14 omtrent ankom visveits, å gud så varmt og godt det er her, eneste ulempene er at det blir raskere mørkt her og omtrent like dyrt som i Norge . Ellers harjeg det bare topp,...

Framme på Plaza

Hei..♥ Nå er vi fremme på plaza, like fint som jeg husket det for 2år siden. Fikk nesten samme rom som i fjort,bare 2 rom bortenfor. Iallefall er her nå og gleder meg til og begynne og spill...

Norway cup

Hei...♥i dag skal jeg endelig dra til Oslo for og delta på NC , gleder meg som en liten unge. Skal desverre ikke reise dit før i kveld... I alle fall blir morosmt siden det er 2 år siden sist...

Pakke,pakke,pakke til Norway cup

Hei..♥ Sorry for sent innlegg,men har ikke hatt tiden til og skrive tideliger .Nå driver jeg og pakker siste rest til Norway cup og sveits. Pakket egentlig ferdig for noen dager siden,men de...

Byen med beste for siste gang på 1 år!

Hei... idag har jeg vært i kristiansund med Mari. shoppet noe smått som jeg lager i et eget innlegg. som regel pleier jeg ikke og blogge om innkjøpene,men har fått tilbake blogg lysten og jeg fant...

Ålesund

Hei! Søte små...I dag er jeg på vei til Ålesund med min beste Mari, vi har sittet på bussen siden 7.50 i morges, har akkurat kommet over med ferjen så nå er det bare og vente til vi kommer til onke...

Surnadal 10.mai

Hei! søtinger... ♥Bare et kort innlegg. Spilte mot surnadal i dag, gikk ikke så bra ,kan man si stillingen ble somfølger 5-1 til de. bedre lykke nestegang ! Tonje og meg :)

Trondheim

Hei i dag har jeg møtt Beti og Vigdis på trondheim torg. Vi shoppa og chilla. Så dro vi på Mac'n og spiste is og burger. Også shoppa vi til vi ble lei.,men da vi skulle til hotellet gikk vi feil så...

Feirer pappa!

Hei!Hei.♥I dag har pappa bursdag , tilfrokost fikk jeg et stykke napolionskake , kom forsent til første time ,men hadde jo min unskyldning at jeg "feiret pappa litt " før skolen. 2.time hadde...

Morgen ful har gull i munn

Hei.. God Morgen! Nå har jeg endelig fått levert inn norsk leksen min på 1,5 side, og kan snart gå og legge meg,etter jeg er ferdig med matte leksen. En ting til jeg også gjerne vil si til mine søt...